mobile

Przekop Mierzei - polityka, realny rozwój czy dewastacja środowiska?

Im bliżej wyborów tym kanał głębszy. Mimo tego, że pierwsza pierwsze symboliczne gesty miały miejsce już 2015 roku, to dopiero teraz prace rozpoczęły się na dobre.

informacja prasowa/fot.Facebook
TAGI
Przekop Mierzei - polityka, realny rozwój czy dewastacja środowiska?

Od momentu wydania decyzji o pozwoleniu prace ruszyły w ekspresowym tempie. W ciągu pięciu dni, w miejscu gdzie powstanie kanał o ok. 1,3 tys. m długości i 5 m głębokości. wycięto ok. 23 hektarów lasu.

Działania te spotkały się z gwałtowną reakcją aktywistów ekologicznych. W skardze do Komisji Europejskiej podkreślali ingerencję w obecnie istniejący ekosystem mierzej oraz szkody jakie wyrządzą dalsze działania środowisku objętych obszarem chronionym Natura 2000. Przeciwnicy przekopu zarzucają władzom działania pochopne i nieekonomiczne. Podkreślają nie tylko koszty utrzymania odpowiedniej głębokości toru wodnego, fanaberii rządu polegającej na rozbudowie portu w Elblągu, czy kosztach, które nie zwrócą się przez setki lat

Władze natomiast przekonują nie tylko o ekonomicznej potrzebie wybudowania przekopu, podpartej wieloletnimi badaniami, ale również jego bezpośredni wpływ na turystykę w regionie. Podkreślany jest również wątek międzynarodowy i uniezależnienie od Federacji Rosyjskiej, która póki co kontroluje jedyne połączenie pomiędzy Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską.

Czy przekop naprawdę jest potrzebny? A może to tylko ruch rządu przed nadchodzącymi wyborami? Jak będzie wyglądał rachunek zysków i strat w 2022 roku? Na te wszystkie pytania spróbujemy sobie odpowiedzieć w debacie Klubu Jagiellońskiego z naszymi ekspertami już 15 marca o godz. 19. w Olivia Business Centre (Grunwaldzka 472A).

Naszymi gośćmi będą:

Anna Stelmaszyk-Świerczyńska - Z-ca Dyrektora Urząd Morski Gdynia ds. Technicznych,

Michał Górski - Prezes Zarządu Pętla Żuławska, spółki gmin obszaru Żuław i Zalewu Wiślanego, wspierającej rozwój infrastruktury turystycznej,

Tadeusz Hatalski - kapitan statków morskich, członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, były dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni,

Kazimierz Smoliński - sekretarz stanu w Ministerstwo Infrastruktury.

Osoby chcące wziąć udział w spotkaniu, prosimy o zaznaczanie opcji "wezmę udział w tym wydarzeniu" lub zgłoszenia e-mailowe pod adresem: gdansk@kj.org.pl

źródło: Facebook

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda