mobile

Śródmieście oczami mieszkańców

Jakie są główne problemy i najważniejsze potrzeby Śródmieścia? Do mieszkańców Gdańska została wysłana ankieta, dzięki której możliwa będzie odpowiedź na te i wiele innych pytań dotyczących najbardziej reprezentacyjnej dzielnicy Gdańska. Badanie jest anonimowe, a wypełnienie podstawowej części kwestionariusza zajmuje zaledwie 5 minut. 

inf. prasowa
Śródmieście oczami mieszkańców

Wiadomość z linkiem do kwestionariusza ankiety, trafiła lub trafi w najbliższych dniach do mieszkańców Gdańska, za pośrednictwem poczty elektronicznej. Mail dotyczący badania, znajdą w swoich skrzynkach wszyscy odbiorcy newslettera Gdańskiej Karty Mieszkańca. 

Oczywiście w badaniu mogą wziąć udział również mieszkańcy, którzy nie korzystają z tej usługi. Wystarczy zarezerwować sobie kilka lub kilkanaście minut i kliknąć w link do ankiety. Ankietę można wypełniać do końca listopada. 

 

Ważne informacje, które pozwolą lepiej zarządzać Śródmieściem 

Odpowiedzi, których udzielą respondenci dadzą wielowymiarowy obraz sytuacji i pozwolą lepiej zaplanować przyszłe działania dotyczące zarządzania wizerunkiem Śródmieścia czy korzystania z przestrzeni publicznej. Zebrane dane ułatwią podejmowanie decyzji dotyczących transportu czy tych związanych z utrzymaniem porządku. Dzięki badaniu będzie można ocenić oczekiwania mieszkańców oraz precyzyjnie wskazać problemy, które wymagają ewentualnych interwencji. 

Ankieta podzielona jest na trzy główne obszary tematyczne. Pierwszy z nich to estetyka przestrzeni Śródmieścia. W tej części respondenci odpowiedzą na pytania dotyczące m.in. elewacji budynków, podwórek, mebli miejskich, terenów rekreacyjnych czy wiat śmietnikowych. Kolejna część związana jest z różnymi formami działalności w przestrzeni Śródmieścia. Pytania dotyczyć będą zatem takich kwestii jak m.in. ogródki gastronomiczne, handel, występy uliczne, najem krótkoterminowy, życie nocne oraz jarmarki. W kwestionariuszu znajdą się również pytania na temat mobilności, transportu i regulacji dotyczących parkowania. Ta część odnosi się do takich zagadnień jak m.in. komfort podróżowania pieszo i na rowerze, dostępność komunikacji miejskiej oraz regulacje dotyczące wjazdu i parkowania na terenie Głównego Miasta.

 

Nie tylko dla mieszkańców Śródmieścia

Kwestionariusz ankiety przygotowano w taki sposób, żeby respondenci mogli zdecydować, ile czasu poświęcą na jej wypełnienie. Udzielenie odpowiedzi tylko na pytania ogólne potrwa około 5 minut. Wszyscy, którzy zgodzą się odpowiedzieć również na pozostałe pytania szczegółowe, powinni doliczyć dodatkowy kwadrans. W badaniu mogą wziąć udział zarówno mieszkańcy Śródmieścia jaki i pozostałych dzielnic Gdańska. Jednakże część pytań skierowana jest wyłącznie do tych pierwszych. Poprawne wypełnienie ankiety nie powinno stanowić problemu dla nikogo. Pytania sformułowane są w jasny i zrozumiały sposób, a całość ma przejrzysty układ. Do niektórych pytań dołączone są zdjęcia, co pomaga zobrazować problematykę, której one dotyczą. Zdecydowaną większość ankiety stanowią pytania zamknięte, a spora ich część przedstawiona jest w formie tabel, co jeszcze bardziej ułatwia szybkie i bezproblemowe udzielanie odpowiedzi. 

Wiadomość z informacją o badaniu oraz z linkiem do kwestionariusza ankiety, została rozesłana do wszystkich użytkowników Gdańskiej Karty Mieszkańca, zapisanych do newslettera. W badaniu można też wziąć udział klikając w link do ankiety.

Niezależnie od wybranej opcji, mieszkańcy Gdańska mogą wpisywać swoje odpowiedzi do końca listopada 2020 r. W przypadku pytań związanych z ankietą można kontaktować się z pełnomocnikiem prezydenta Miasta Gdańska ds. Śródmieścia (e-mail: monika.evini@gdansk.gda.pl, tel. 506 759 356).

 

 

 

Źródło: UM Gdańsk

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda