mobile

Bezpłatne terminale w sklepach

Program instalowania darmowych terminali w punktach, które dotychczas nie przyjmowały płatności kartami płatniczymi nabiera rozpędu. Najczęściej zgłaszają się małe sklepy spożywcze, zakłady fryzjerskie czy kosmetyczne.

Aleksandra Żarkiewicz
TAGI
Bezpłatne terminale w sklepach

W ramach Programu Polska Bezgotówkowa zainstalowano już ponad pięćdziesiąt tysięcy terminali płatniczych jak podała Fundacja Polska Bezgotówkowa. Najwięcej umów na terminale zostało podpisanych w województwach: mazowieckim, śląskim, małopolskim oraz pomorskim.

Przedsiębiorcy, którzy przystąpili do programu reprezentują ponad trzysta rodzajów działalności gospodarczych. Na terminal najczęściej decydują się właściciele sklepów, w tym  mniejsze sklepy spożywcze, restauracje, zakłady fryzjerskie oraz kosmetyczne czy usługi transportowe. Rośnie także zainteresowanie tematem wśród przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej i usług medycznych.

Polacy coraz częściej wolą płacić kartą płatniczą czy telefonem. Przedsiębiorca, który umożliwia płatność bezgotówkową może liczyć na wyższe obroty i większą liczbę klientów. Brak opłat za terminale ma zachęcić do przyjmowania takiego rodzaju płatności. Do Programu Polska Bezgotówkowa mogą zgłaszać się mikro, mali i średni przedsiębiorcy posiadający maksymalnie pięć placówek detalicznych, którzy chcą rozpocząć przyjmowanie płatności bezgotówkowych za swoje towary i usługi, a w okresie ostatnich dwunastu miesięcy w swoim punkcie handlowo-usługowym tego nie umożliwiali.

Przedsiębiorca, który zdecyduje się przyłączyć do programu, otrzyma wsparcie ze strony Fundacji polegające na pokryciu kosztów związanych z otrzymaniem terminala do akceptacji kart oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez rok. Detalista może otrzymać maksymalnie trzy terminale, w tym jeden terminal mPOS. Dla każdego urządzenia okres dofinansowania jest liczony przez dwanaście miesięcy osobno, od momentu jego instalacji.

Program o dofinansowaniu terminali wystartował na początku lutego bieżącego roku. To wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych: wydawców kart, agentów rozliczeniowych i organizacji płatniczych Visa i Mastercard przy udziale Związku Banków Polskich oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

Zgodnie z przyjętymi przez Fundację założeniami, przedsiębiorcy mogą zgłaszać swój udział do programu w ciągu trzech lat, czyli do końca 2020 roku. Na ten cel przeznaczono ok. 600 mln złotych.

Źródło fotografii: terminaleplatnicze.eu

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda