mobile

Coraz częściej kupujemy przez internet

Z najnowszej tablicy wyników (ang. Scoreboard) Komisji Europejskiej dotyczącej sytuacji konsumentów w UE, wynika, że coraz częściej dokonujemy zakupów przez internet. Rośnie również zaufanie do sprzedawców z innych krajów UE. Pomimo polepszenia wyników Polski, wciąż jesteśmy w ogonie krajów europejskich.

Informacja prasowa
TAGI
Coraz częściej kupujemy przez internet

Najważniejsze informacje:

- Zaufanie konsumentów do handlu elektronicznego zdecydowanie rośnie. Przez ostatnie 10 lat odsetek Europejczyków robiących zakupy online prawie się podwoił (z 29,7 proc. w 2007 r. do 55 proc. w 2017 r.),

- przedsiębiorcy internetowi nadal niechętnie rozszerzają zakres swojej działalności i niepewnie podchodzą do otwarcia sprzedaży internetowej dla klientów z innych państw UE. Wynika to zwykle z wyższego ryzyka oszustw, różnic w przepisach podatkowych, innych przepisach dot. ochrony konsumentów,

- warunki dla konsumentów uległy poprawie w całej UE, głównie ze względu na wzrost wiedzy i zaufania. Konsumenci nie tylko lepiej znają swoje prawa, ale także są bardziej pewni, że są one respektowane przez firmy i chronione przez działania władz publicznych,

- pomimo postępów w internetowej sprzedaży transgranicznej konsumenci nadal napotykają przeszkody, kupując od sprzedawców z innego kraju w UE. Jak wskazuje KE 13 proc. ankietowanych zgłosiło problem z dokonaniem płatności, 10 proc. odmówiono dostawy produktów do ich kraju zamieszkania, 6 proc. przekierowano do innej witryny z odmiennymi cenami.

Wyniki Polski:

-pomimo stałego wzrostu w dalszym ciągu Polska ma najsłabsze wyniki dotyczące przestrzegania i egzekwowania przepisów w zakresie ochrony konsumentów,

-z wyjątkiem spadku w latach 2011-2012 zaufanie polskich konsumentów do sprzedawców i dostawców usług od 2009 roku stale wzrasta,

-spośród wszystkich krajów, to właśnie w Polsce przedsiębiorcy najczęściej zauważają stosowanie nieuczciwych praktyk handlowych u swoich krajowych konkurentów,

- polscy sprzedawcy są świadomi istnienia pozasądowych metod rozwiązywania sporów, ale niewielu z nich wykazuje zainteresowanie rozwiązywaniem skarg konsumentów w ten sposób,

mniej niż połowa polskich sprzedawców ufa, że ich krajowa konkurencja przestrzeganie przepisów konsumenckich,

polscy konsumenci najczęściej spośród krajów UE zgłaszają problem z dostawą w przypadku zakupów przez internet u krajowego przedsiębiorcy.

Źródło fotografii:

https://ideasun.pl/wp-content/uploads/2015/10/sklep-internetowy.png

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda