Luksus na wyciągnięcie ręki
Rekordowo niskie bezrobocie i wzrostowa tendencja liczby pracujących w województwie pomorskim sprawia, że rośnie zamożność mieszkańców tego regionu. Coraz częściej mogą sobie pozwolić na produkty luksusowe, o których dostępność też jest coraz łatwiej.
Bezrobocie w województwie pomorskim osiągnęło w ostatnich miesiącach najniższy poziom w historii - 4,8 proc.[1] Rosną także zarobki Pomorzan - przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wynosiło 4904 zł brutto i jest to jeden z 3 najlepszych wyników w Polsce.[2] Przed województwem pomorskim wyższą pozycję zajmują tylko woj. mazowieckie i dolnośląskie.
Wysoka aktywność zawodowa mieszkańców, rozwój gospodarczy, a także rosnące pensje mają realny wpływ na podwyższenie jakości życia. Wg badań KPMG, w 2017 roku liczba dobrze zarabiających Polaków wzrosła o 157 tysięcy, czyli o 15 proc. i w Polsce mieszkało 1,2 miliona osób zamożnych, z czego 78 tys. w województwie pomorskim. [3]
Dobra sytuacja materialna sprawia, że coraz częściej chcemy i możemy pozwolić sobie na większe wydatki. Rosnącą popularnością cieszą się nie tylko samochody, ale też luksusowa odzież i akcesoria.
- Jak pokazują raporty, liczba zamożnych Polaków stale rośnie i szacuje się, że w kolejnych latach wyniesie 1 303 tys. [4]Ich siła nabywcza napędza rynek dóbr luksusowych, w którym wiodącymi kategoriami są odzież, obuwie i akcesoria. To szybko rozwijający się segment rynku i prognozuje się, że jego średnioroczny wzrost w latach 2018–2023 wyniesie 7,2%, a szacowana wartość w 2023 roku przekroczy 4 mld zł [5]- mówi Izabella Wiszniewska-Oraczewska, członek zarządu DNB Asset Holdco Sp. z.o.o.
W odpowiedzi na potrzeby coraz bardziej wymagających i poszukujących niebanalnych produktów klientów wychodzą centra wyprzedażowe, których mocną stroną jest oferta luksusowa. Ich dodatkowym atutem są stale atrakcyjne i niższe ceny.
- Trzon strefy outletowej stanowi zazwyczaj silna oferta markowych, ekskluzywnych produktów liderów branży modowej i lifestylowej. Wśród nich jest odzież, obuwie, akcesoria i galanteria skórzana
[1] Dane z WUP Gdańsk za październik 2018 r. - http://www.wup.gdansk.pl/rynek_pracy/
[2] Wynagrodzenia w Polsce wg GUS - https://wynagrodzenia.pl/gus
[3] Raport KPMG Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2018 https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pl/pdf/2018/11/pl-Rynek-dobr-luksusowych-w-Polsce-2018.PDF
[4] Tamże
[5] Tamże
z sektora premium. Tak też będzie w multifunkcyjnym obiekcie Pomerania Outlet, który już w 2019 roku pojawi się na Pomorzu zajmując miejsce dotychczasowej Galerii Rumia - mówi Radosław Gadomski, Commericial Director w firmie BOIG Property Consulting.
Obiekt handlowy Pomerania Outlet, powstający w miejscu istniejącej Galerii Rumia, łączy w sobie cechy centrum wyprzedażowego, gdzie przez cały rok można zrobić zakupy w atrakcyjnych niższych cenach, ze sklepami na codzienne wygodne zakupy oraz ofertą rozrywkową. Na trzech kondygnacjach i ponad 16,7 tys. mkw. zaplanowano 80 lokali handlowo – usługowych, strefę restauracyjną i rozrywkową. Istniejąca oferta sklepów zostanie uzupełniona i poszerzona o salony nowych rozpoznawalnych marek. Na parterze znajdzie się strefa outletowa, która oparta zostanie na reorganizacji salonów części obecnych najemców oraz wprowadzeniu nowych, polskich i światowych marek modowych oraz sportowych. Ostatnią kondygnację zajmie strefa rozrywkowa z częścią restauracyjną. Do dyspozycji klientów będzie także parking z 460 miejscami postojowymi.
Inwestycja Pomerania Outlet realizowana jest przez DNB Assets Holdco Sp. z.o.o. Za komercjalizację odpowiada wiodący specjalista w zakresie rynku outletowego w Polsce spółka The Blue Ocean Investment Group (BOIG). Zarządcą obiektu jest firma Savills.
Otwarcie w nowej odsłonie planowane jest na IV kwartał 2019 roku
źródło fotografii: booking.com