mobile

Nowe stacje MEVO w Gdańsku

Od 16 listopada w pełnym wymiarze funkcjonuje System Roweru Metropolitalnego MEVO. Wielu mieszkańców zwracało uwagę na niewystarczającą liczbę stacji w niektórych dzielnicach Gdańska. Stąd decyzja o utworzeniu kolejnych 25 stacji MEVO, które dołączą do już funkcjonujących na terenie naszego miasta 263 takich punktów

Informacja prasowa
Nowe stacje MEVO w Gdańsku

- Przez okres zimowy chcemy wzbogacić sieć stacji, tak żeby mieszkańcy w różnych częściach Gdańska mogli korzystać z naszego roweru metropolitalnego. Dzięki temu będziemy mieli przynajmniej jedną stację w każdej z 35 dzielnic. Dzisiaj, wsłuchując się w uwagi zarówno mieszkańców, aktywistów rowerowych, jak również rad dzielnic, rozpoczynamy montaż 25 nowych stacji, ale chcielibyśmy dalej rozwijać ten system, tak żeby rower rzeczywiście stanowił alternatywę dla codziennego korzystania z innych środków komunikacji - powiedziała Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

MEVO w pełnej krasie

Od 13 września do 16 listopada trwały testy roweru MEVO. Od dwóch tygodni po ulicach 16 gmin należących do projektu jeździ już pełna flota, czyli ponad 4 tys. rowerów. W samym Gdańsku do dyspozycji mamy 489 jednośladów tradycyjnych i 1515 ze wspomaganiem elektrycznym. Od momentu pełnego uruchomienia Systemu, firma City Bike Global spełnia kluczowe wskaźniki wymagane umową. Oprócz zapewnienia dostępu do określonej w umowie liczby rowerów, operator dba o to, aby były one odpowiednio rozlokowane we wszystkich 47 strefach. Chodzi o to, żeby w każdej z nich było nie mniej niż 50%, ale też nie więcej niż 150% ustalonej liczby jednośladów.

Mamy świadomość, że prawdziwy test tego systemu czeka nas w miesiącach wiosennych. Będziemy przyglądali się sytuacji, analizując przyzwyczajenia transportowe mieszkańców. Będziemy odpowiednio reagowali, tak aby ten system był jak najbardziej elastyczny i odpowiadał potrzebom użytkowników – mówi Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta ds. usług komunalnych.  

Duże zainteresowanie mimo zimowej aury

Choć pogoda przestała nas rozpieszczać i od wielu dni musimy zmagać się ze śniegiem i mrozem, liczba osób korzystających z rowerów MEVO wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Z danych udostępnionych przez operatora wynika, że na terenie całej metropolii użytkownicy wykupili już 1344 abonamentów miesięcznych, a 102 użytkowników zdecydowało się na abonament roczny. Skorzystano też z 41 abonamentów według taryfy 48h oraz z 6700 subskrypcji pay as you go. Na terenie Gdańska, przez pierwsze dwa tygodnie działania systemu, odnotowano ponad 19 tys. przejazdów. Gdańscy użytkownicy MEVO, którzy łącznie przejechali w tym czasie ponad 50 tys. km większość swoich podróży odbywali w tygodniu. Przeszło 80% przejazdów miała miejsce właśnie od poniedziałku do piątku, a średni czas przejazdu w naszym mieście to 19 min. Statystycznie, każdy z dostępnych w Gdańsku rowerów był wypożyczany dwa razy dziennie.

Nowe stacje

Obecnie we wszystkich gminach uczestniczących w projekcie znajduje się 717 stacji postoju. W samym Gdańsku liczba takich punktów wynosi 263. Choć wydaje się to całkiem sporo, to mieszkańcy niektórych dzielnic zgłaszali potrzebę utworzenia nowych stanowisk w ich okolicy. Wsłuchując się w głosy rad dzielnic, przedstawicieli środowisk rowerowych oraz zwykłych mieszkańców wybrano 25 lokalizacji, w których powstaną nowe stacje. Dzięki temu przedsięwzięciu wszystkie dzielnice Gdańska będą wyposażone w tego typu obiekty.  

Pełna lista nowych stacji

  1.  Wyspa Sobieszewska: ul. Turystyczna, skrzyżowanie z ul. Tęczową,
  2.  Wyspa Sobieszewska: skrzyżowanie ulic Boguckiego i Świbnieńskiej,
  3.   Al. Adamowicza, skrzyżowanie z ul. Wołkowyską (przystanek Królewskie Wzgórze),
  4.  Al. Adamowicza, skrzyżowanie z ul. Kartuską,
  5.   Al. Adamowicza, skrzyżowanie z ul. Warszawską (Węzeł Ujeścisko),
  6.  Al. Adamowicza, skrzyżowanie z ul. Lawendowe Wzgórze,
  7.  Ul. Lawendowe Wzgórze, skrzyżowanie z ul. Turzycową
  8.  Ul. Jabłoniowa, skrzyżowanie z ul. Leszczynową,
  9.  Ul. Andruszkiewicza (biurowiec Koga),
  10.  Ul. Narzędziowców, skrzyżowanie z ul. Elektryków,
  11.  Ul. Jabłoniowa, skrzyżowanie z ul. Orle Gniazdo,
  12.  Ul. Czermińskiego, skrzyżowanie z ul. Guderskiego,
  13.  Ul. Guderskiego, skrzyżowanie z ul. Flisykowskiego,
  14.  Ul. Jaworzniaków, skrzyżowanie z ul. Guderskiego,
  15.  Ul. Radarowa, skrzyżowanie z ul. Radiową,
  16.  Ul. Starogardzka, skrzyżowanie z ul. Niepołomicką,
  17.  Ul. Starogardzka, skrzyżowanie z ul. Jagiełły,
  18.  Przystanek PKM Gdańsk-Rębiechowo,
  19.  Ul. Junony, skrzyżowanie z ul. Koziorożca,
  20.  Ul. Kępna (przy cmentarzu),
  21.  Ul. Rzęsna, skrzyżowanie z ul. Tarniny,
  22.  Ul. Modra (przy Opływie Motławy),
  23.  Ul. Grudziądzka, skrzyżowanie z ul. Hallera,
  24.  Stogi Plaża,
  25.  Ul. Sucha,

Kręciliśmy kilometry, również na MEVO

30 listopada o północy zakończyła się XI edycja kampanii Rowerem do pracy i szkoły – kręć kilometry dla Gdańska. Tegoroczna edycja była absolutnie rekordowa i pod wieloma względami wyjątkowa. Po raz pierwszy zabawa trwała 3 miesiące – od początku września do końca listopada. Pojawiło się sporo zmian w sposobie naliczania punktów, a dedykowana aplikacja zyskał nowy wygląd. To wszystko sprawiło, że w tym roku kilometry kręciło prawie 1600 osób więcej niż w poprzedniej edycji. Wspólnie przejechaliśmy ponad 3,6 mln kilometrów, co przełożyło się na ponad 900 ton niewyemitowanego CO2 do atmosfery. Na te znakomite wyniki z pewnością wpływ miała ogromna popularność rowerów MEVO.

fot. UM Gdańsk

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda