mobile

Polacy świętują Walentynki. W Gdańsku kolacją na 100 osób

Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent wynika, że prawie 70 proc. Polaków planuje walentynkowy upominek dla bliskiej osoby.

informaja prasowa/Michał Zębik
TAGI
Polacy świętują Walentynki. W Gdańsku kolacją na 100 osób

Niemal jedna czwarta badanych, wieczór 14 lutego zamierza spędzić na romantycznej randce poza domem, a drugim najczęściej wymienianym wymarzonym prezentem jest emocjonujące przeżycie takie jak kolacja w ciemności. Marzenie to będą mogli spełnić zakochani z Gdańska, którzy jako jedyni w Polsce wezmą udział w specjalnej, walentynkowej edycji wydarzenia. Kolacja w ciemności odbędzie się w restauracji Piwnica Rajców przy Długim Targu.

Większość badanych (26,5 proc.) Walentynki planuje spędzić z bliską osobą podczas intymnego wieczoru w domu, jednak niewiele mniej (24 proc.) chce wybrać wyjście na romantyczną kolację, do kina lub do teatru. – Mieszkańcy Gdańska będą mieli w tym roku szczególną możliwość niebanalnego spędzenia Walentynek. Po raz pierwszy zorganizujemy tu specjalne wydanie Kolacji w Ciemności przewidzianej aż dla stu osób. Wydarzenie będzie mieć dedykowany, walentynkowy scenariusz, a jego uczestnicy poza nowym menu mogą liczyć na romantyczną aranżację i inne niespodzianki - mówi Paulina Kozak z firmy Wyjątkowy Prezent, organizującej kolację w restauracji Piwnica Rajców przy Długim Targu.

Marzymy o wyjazdach i wspólnych przeżyciach

Przeprowadzone badanie pokazuje również, że najwięcej z nas (20,5 proc.) chce wydać na upominki kwotę od 50 do 100 zł, co piąty od 100 do 200 zł, a pomiędzy 200 a 300 zł niecałe 10 proc. Symboliczne prezenty do 50 zł planuje kupić 12 proc. Polaków, zaś te droższe, powyżej 300 zł – niecałe 6 proc. Część respondentów zamierza spędzić Walentynki wyjeżdżając za miasto np. do SPA (8 proc.) lub robiąc coś szalonego typu lot balonem lub udział w Kolacji w Ciemności (5 proc.). Jak się okazuje, o atrakcjach tego typu marzy zdecydowanie więcej z nas.

- Tegoroczne badania pokazały ciekawą rozbieżność między tym, jak spędzamy Walentynki, a tym jak chcielibyśmy je świętować. Większość z nas 14 lutego spędza raczej konwencjonalnie, choć marzy o czymś bardziej wyjątkowym. Dla 20 proc. Polaków wymarzonym prezentem walentynkowym jest wspólny wyjazd, na drugim miejscu (12,4 proc.) uplasowały się prezenty w formie przeżycia takiego jak wspólny masaż, degustacja wina czy lot widokowy turystycznym samolotem. Na dalszych miejscach znalazły się tradycyjne upominki rzeczowe:  kwiaty lub czekoladki (10,5 proc.), biżuteria (9 proc.) czy perfumy i kosmetyki (7 proc.)  – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent, która zleciła badania.

Bielizny nie kupuj, chyba, że na Dzień Singla

Mimo, że prezenty rzeczowe są nadal częstym wyborem na Walentynki, wymienia się je jednocześnie jako te najmniej pożądane. Pierwsze miejsce zestawienia najdziwniejszych, najbardziej nieoczekiwanych upominków zajęła bielizna (9 proc.), jako kolejne były wymieniane kwiaty (8 proc.) oraz akcesoria erotyczne (6 proc.), które zdobyły tyle samo wskazań co słodycze. Wśród zaskakujących, lecz raczej niepożądanych prezentów, na dalszych pozycjach znalazły się m.in.: skarpetki, laurki, akcesoria kuchenne, a także… informacja o ciąży.

Jedno z zadanych Polakom pytań dotyczyło Dnia Singla, który obchodzony jest 15 lutego. Więcej niż co trzeci badany przyznał, że kojarzy takie święto. – Dzień Singla jest na pewno mniej popularny niż Walentynki, ale kto powiedział, że do świętowania konieczna jest druga połówka? Każdy na swój sposób kocha także sam siebie, więc może warto wykorzystać tę okazję do zrobienia czegoś niecodziennego. Poza imprezą w gronie znajomych można przecież zaszaleć nieco bardziej i np. zafundować sobie jazdę czołgiem, lot paralotnią czy lekcję tańca na rurze – dodaje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent.

Informacja o badaniu

Badanie zostało zrealizowane w dniach 21-24 stycznia 2019 przez agencję SW Research. Wyniki opracowano na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej próby 1074 Polaków w wieku 15-55 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej metodą CAWI.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda