mobile

Węzeł Karwiny gotowy do użytku. Inwestycja poprawi komunikację w Gdyni

Zakończyła się budowa węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny. Inwestycja ma na celu ułatwić mieszkańcom Gdyni i okolic korzystanie z różnych środków transportu, takich jak pociągi, autobusy, trolejbusy, rowery i samochody

Jakub Bielawski
Węzeł Karwiny gotowy do użytku. Inwestycja poprawi komunikację w Gdyni

Koniec prac na węźle Karwiny

Wykonawcą inwestycji pod nazwą: „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny” – faza 1, była firma MTM, która musiała zmierzyć się z wieloma trudnościami i opóźnieniami spowodowanymi przez zmiany w dokumentacji projektowej, kolizje w infrastrukturze podziemnej i brak usunięcia przez ENERGA S.A. linii energetycznych. Obecnie trwają procedury odbiorowe Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, które mają zakończyć się pod koniec grudnia 2023 r.

Opóźnienia w realizacji inwestycji wynikają ze zmian w dokumentacji projektowej wymuszonych przez PKP PLK S.A., co skutkowało koniecznością zmiany dokumentacji projektowej i oczekiwaniem na kolejne pozwolenia na budowę. Ze względu na szeroki zakres inwestycji jednocześnie wykorzystywanych było kilka projektów, zależnych od siebie. Złożoność prac i ogromna ilość kolizji w infrastrukturze podziemnej spowodowała wydłużenie realizacji tego zadania. Stąd aneksowanie umowy z wykonawcą przez gminę oraz nowy harmonogram – mówi Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni. – Na przeszkodzie stało także to, że ENERGA S.A. nie usunęła kolizji wzdłużnych na całym odcinku budowy, tj. od Górniczej do Racławickiej wraz z ulicą Strzelców. Praktycznie na całym obszarze węzła Karwiny wiele robót spowolniło tempo lub musiało zostać przerwane.

Węzeł Karwiny obejmuje przebudowę skrzyżowań, parking typu Park&Ride, strefę Bike&Ride, strefę Kiss&Ride, nowoczesną infrastrukturę dla autobusów i trolejbusów, energooszczędne oświetlenie i zieleń. W sumie, inwestycja kosztowała prawie 99 milionów złotych brutto, z czego ponad 60 milionów pochodziło z funduszy europejskich.

fot.Gdynia.pl

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda