mobile

Podmiejska SKM czy Nowa Małomiejska? Spór trwa

Trwa sprór między gdańskimi urzędnikami a wojewódzkim konserwatorem zabytków.

Paweł Makowiec/ fot. Krzysztof Rakowski/Wikipedia
TAGI Gdańsk
Podmiejska SKM czy Nowa Małomiejska? Spór trwa

Spór toczy się o rozbiórkę domów wzdłuż ulic Małomiejskiej i Podmiejskiej - brak pozwolenia na ich rozbiórkę oznaczał blokadę budowy ul. Nowej Małomiejskiej. Tak przynajmniej się wydawało do niedawna - okazuje się, że konflikt między miastem a konserwatorem zabytków ma się nijak do planowanego układu drogowego, a część kamienic przy Podmiejskiej i Małomiejskiej nie znajdują się w rezerwie terenowej dla Nowej Małomiejskiej.

Nowy układ drogowy ma wyglądać następująco: nowa ulica ma omijać domy robotnicze od północy, przejdzie na drugą stronę Małomiejskiej, śladem ulicy Nakiejlskiej przekroczy górą Trakt św. Wojciecha i tory kolejowe do planowanego węzła Czarwony Most.

Jednak istnieje jeszcze druga kwestia - od roku Biuro Rozwoju Gdańska analizuje warianty przebiegu linii SKM na południu miasta - jedna z koncepcji, autorstwa Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych, proponuje wprowadzenie torów nieco bardziej na północ, niż przewidywano to za czasów PRL, co wymusza likwidację boiska przy SP nr 56; końcowy przystanek I etapu przewidziano w miejscu, które wymusza całkowitą przebudowę skrzyżowania Havla-Świętokrzyska-Małomiejska.

Oba projekty nie mają póki co zapewnionego finansowania na realizację.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda