mobile

Kolejna odsłona kampanii #gdanskiealtany

Wystające druty, kable, gwoździe, płyny wyciekające ze zdemontowanych częściowo urządzeń, rozlana chemia budowlana, pylenie, bałagan, potłuczone szyby i przebite opony w parkujących obok autach - taka bywa często (ponura) rzeczywistość altan śmietnikowych. Urząd Miejski rozwija długofalową kampanię edukacyjną poświęconą tematowi właściwego i bezpiecznego gromadzenia nietypowych odpadów oraz odbierania od mieszkańców zużytych lub zbędnych przedmiotów.

Informacja prasowa
TAGI
Kolejna odsłona kampanii #gdanskiealtany

Cel nadrzędny akcji Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego brzmi: wiedza o tym co z zrobić ze starym meblem, poremontową armaturą czy zepsutą lodówką ma stać się w Gdańsku jak najbardziej powszechna. A mieszkańcy zmotywowani do proekologicznych postaw. Działaniem wyjściowym dla kampanii, o znaczeniu systemowym, było rozdystrybuowanie tysięcy tablic takich jak poniżej. Zawisły one wiosną i latem na zdecydowanej większości altan w Gdańsku. W prosty i zrozumiały sposób wyjaśniają jakie odpady nietypowe można pozostawiać do odbioru przy altanach, a jakie należy przekazywać w ramach innych bezpłatnych usług zapewnianych przez Miasto.

– Pierwsze efekty tej inicjatywy są już widoczne, ponieważ obserwujemy zwiększoną liczbę prawidłowych decyzji mieszkańców co zrobić z danym odpadem. Dobrym przykładem na to są zużyte opony, które służby coraz częściej odbierają właśnie sprzed altan. Niemniej, przed naszą społecznością jeszcze wiele pracy. Nadal poważna jest skala problemu niewłaściwych odpadów pozostawianych w tych miejscach gromadzenia – wyjaśnia Piotr Kryszewski, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego. – To nie jest bezpieczne dla ludzi, dzieci bawiących się w pobliżu, dla kierowców ani też dla środowiska. O estetyce osiedli nie wspominając. Dlatego też poszerzamy skalę działań informacyjno-edukacyjnych pokazując mieszkańcom proste rozwiązania ich problemów oraz rozróżniając dobre i złe wzorce zachowań – dodaje. 

Warto pamiętać, że zgodnie z polskim prawem za porządek w danym miejscu gromadzenia odpadów odpowiada właściciel tej nieruchomości. W praktyce o stanie altany przesądza postępowanie wszystkich jej użytkowników.

Obecnie kampania #gdanskiealtany weszła w kolejną fazę. Zarówno na nośnikach wielkoformatowych na mieście, w komunikacji miejskiej, a także w komunikacji internetowej, pojawi się kilka odsłon prezentujących - wraz z pozytywnymi podpowiedziami - konkretne, najczęściej popełniane błędy. Na zasadzie szpecących nasze osiedla „antyprzykładów”. Oto one.

CZEGO NIE WOLNO ZOSTAWIAĆ PRZY ALTANACH – NAJCZĘSTSZE BŁĘDY:

- sedesy, brodziki, wanny
- lodówki, pralki
- panele podłogowe
- gruz
- szyby, okna
- zużyte farby, kleje

GDZIE POWINNIŚMY ODDAĆ?

  • sedesy, brodziki, wanny - oddaj do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) na terenie Zakładu Utylizacyjnego przy ul. Jabłoniowej 55
  • lodówki, pralki - oddaj w sklepie RTV/AGD przy zakupie nowego sprzętu, oddaj do PSZOK, oddaj w ramach OZON (Objazdowa Zbiórka Odpadów Niebezpiecznych), zamów bezpłatny odbiór z domu (usługę świadczą Gdańskie Usługi Komunalne)
  • panele podłogowe - oddaj do PSZOK 
  • gruz - oddaj do PSZOK 
  • szyby, okna - oddaj do PSZOK 
  • zużyte farby, kleje - oddaj do PSZOK, oddaj w ramach OZON (Objazdowa Zbiórka Odpadów Niebezpiecznych)

Fot. Bartosz Bańka/gdansk.pl

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda