mobile
REKLAMA

Drzewo na gdańskiej Zaspie obrodziło w pomarańcze!

Przy Szpitalu Św. Wojciecha w Gdańsku na drzewie „dojrzały” pomarańcze. Jest to część kampanii społecznej „Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię” realizowanej w ramach projektu „Profilaktyka raka jelita grubego szansą na wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców woj. pomorskiego”.

informacja prasowa
TAGI
Drzewo na gdańskiej Zaspie obrodziło w pomarańcze!

Taka sceneria to zaskakujący widok w naszej strefie klimatycznej, ma ona na celu zainteresowanie przechodniów i pacjentów szpitala do wzięcia udziału w bezpłatnych, profilaktycznych badaniach kolonoskopowych.

- Zależy nam, aby kampania edukacyjno-promocyjna, była nieszablonowa, przyciągająca uwagę, a także żeby przełamywała barierę lęku przed badaniem, co według naszych obserwacji jest największą przeszkodą – mówi Koordynator projektu Małgorzata Kondek – Dzięki dotychczasowym akcjom promocyjnym w 2018 roku badania wykonało już 1696 osób, a liczba chętnych nadal rośnie.

Chcąc przybliżyć tematykę profilaktyki raka jelita grubego w roku 2018 w powiatach o najniższej zgłaszalności na badania ( m.in. bytowskim, kwidzyńskim, kościerskim oraz starogardzkim), wykonaliśmy 4 murale o łącznej powierzchni 290 . Latem na gdańskiej promenadzie przy molo w Brzeźnie w ramach akcji „Pomorskie dla Zdrowia” organizowanej przez Urząd Marszałkowski pojawił się sztuczny bałwan, który zapraszał przechodniów do spotkania w punkcie informacyjnym. Kolejne działanie ambientowe to uruchomienie fotobudki w siedzibie COPERNICUS Mamma Centrum, w Gdańsku przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie 2, z której można wysłać zgłoszenie na badanie.

To tylko część działań, zaplanowanych w ramach 3-letniej kampanii pn. „Profilaktyka raka jelita grubego szansą na wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców województwa pomorskiego”, zrealizowanych przez COPERNICUS Podmiot Leczniczy Sp. z o.o. W 2019 roku zorganizujemy trzy pokazy videomappingu 3D, które w widowiskowy i niekonwencjonalny sposób przekażą treści edukacyjne, zachęcając do badań profilaktycznych. Odbędą się one w Bytowie, Kościerzynie i Starogardzie Gdańskim.

Z bezpłatnych badań kolonoskopowych mogą skorzystać aktywni zawodowo mieszkańcy woj. pomorskiego w wieku:

  • 50-65 lat, którzy nie mają objawów raka jelita grubego, a także w ciągu ostatnich dziesięciu lat nie wykonywali badania kolonoskopowego,

  • 40-65 lat bez objawów raka jelita grubego, które miały w rodzinie krewnego pierwszego stopnia (rodzice, rodzeństwo, dzieci) z rakiem jelita grubego,

  • 25-65 lat pochodzące z rodziny z zespołami genetycznymi.

Do projektu można się zgłosić poprzez formularz na stronie www.kolonoskopia-pomorze.pl lub poprzez kontakt telefoniczny z infolinią pod numerem (58) 727 01 30. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa

Pomorskiego na lata 2014-2020.

Partnerem Wiodącym projektu jest COPERNICUS PL Sp. z o.o. – jeden z największych samorządowych podmiotów leczniczych w woj. pomorskim. Spółka w swojej strukturze posiada dwie pracownie endoskopowe w lokalizacjach: Szpital św. Wojciecha i Szpital im. M. Kopernika, wykonujące profilaktyczne badania kolonoskopowe, oraz Wojewódzkie Centrum Onkologii, będące specjalistycznym ośrodkiem zajmującym się diagnozą i leczeniem chorób nowotworowych. Dzięki temu Copernicus zapewnia wszystkim zainteresowanym pomoc i wsparcie zarówno w zakresie profilaktyki, jak i opieki medycznej.

W ramach projektu badania kolonoskopowe można wykonać również w ośrodkach współpracujących: w Szpitalu Specjalistycznym w Kościerzynie oraz Medpharmie Zakład Opieki Zdrowotnej S.A. w Starogardzie Gdańskim. Oba podmioty zaangażowane są w działania promocyjne i edukacyjne na rzecz pacjentów.

Partnerem projektu jest Fundacja OnkoRejs – Wybieram Życie- organizator marszy „Szlakiem białych plam”.

Za kampanię odpowiada Strategia 360, trójmiejska agencja z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży marketingowej. Motywem przewodnim akcji promocyjnej jest seria rysunków satyrycznych wykonanych przez Agnieszkę Szczepaniak (PaplaLAla), które w humorystyczny sposób uświadamiają mieszkańców o potrzebie wykonania badań profilaktycznych oraz niwelować barierę wstydu dotyczącą kolonoskopii.

 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda